Kilka prostych ćwiczeń, które mają pozytywny wpływ na nasz wzrok

  • admin 

Chcesz poprawić wzrok nie wychodząc z domu czy biura? Oto kilka ćwiczeń, które w sposób prosty i skuteczny Ci w tym pomogą: 

  • Przesuwaj gałki oczne w różnych kierunkach (do Twojej lewej czy prawej, po przekątnej, w górę i w dół) dobrze wpływa na mięśnie gałek ocznych  zawłaszcza w przypadku pracy na komputerze;
  • Rób oczami kółka i ósemki. Wodzenie oczami po kole czy wyobrażonej ósemce z zamkniętymi lub otwartymi powiekami wpływa odprężająco i relaksacyjnie; 
  • Szybkie mruganie co półgodziny i zasłanianie na chwilę oczu pomaga w przywróceniu zdrowego poziomu nawilżenia oka; 
  • Oderwij wzrok od komputera, wyprostuj się i spójrz prosto na przedmiot znajdujący się najdalej za ekranem, potem wróć wzrokiem do ekranu. Powtórz ćwiczenie kilkanaście razy. Tak poprawisz swoją akomodację.  Dla relaksu zalecane jest też patrzenie na zieleń (ten kolor relaksacyjnie wpływa na wzrok), dla rozluźnienia spiętej akomodacji warto również przy zamkniętych oczach wyobrazić sobie, że spoglądamy poza horyzont np. nad morzem;

Te i wiele innych ćwiczeń mają pozytywny wpływ na nasz wzrok. Warto zatem poświęcić temu 5 minut, zwłaszcza że i tak nie musimy wychodzić zza biurka 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *