Dzieci, które mają duże trudności z nauką czytania:
uporczywie literują,
mylą litery,
przestawiają litery w wyrazach,
przekręcają wyrazy,
zgadują zamiast czytać,
gubią się w tekście,
bardzo szybko się męczą przy próbie czytania,
nie potrafią samodzielnie, poprawnie przeczytać zdania,
nie rozumieją co czytają,
czują się wyczerpane czytaniem,
nie potrafią się skupić podczas czytania,
myślą, że nigdy nie nauczą się dobrze czytać……
zapraszam na zajęcia, na których stawimy czoła tym trudnościom i stopniowo je pokonamy.
Założenia programowe:
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci z dużymi trudnościami w nauce czytania i utrwalonym nawykiem literowania.
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.
Zajęcia trwają 50 minut.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie.
Zajęcia rozpoczynają się od przeprowadzenia pełnej diagnozy ortoptycznej w obecności rodzica, która trwa 60 min.
Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności czytania czyli techniki dekodowania i rozumienia czytanego tekstu oraz rozwijanie widzenia obuocznego, eliminowanie napięć emocjonalnych i praca nad poczuciem własnej wartości.
W czasie zajęć eliminujemy nawyk uporczywego literowania, trenujemy czytanie sylabowe na materiale o wzrastającym stopniu trudności oraz doskonalimy funkcje wzrokowe w obszarze orientacyjnym, okulomotorycznym, obuocznym, akomodacyjnym, percepcyjnym, poznawczym i wykonawczym z wykorzystaniem wszelakiego sprzętu do terapii widzenia i treningu ortoptycznego dla uzyskania możliwości efektywnego posługiwania się aparatem wzrokowym i wydajnej pracy wzrokowej.
Oczekiwane efekty:
Poprawa techniki czytania i umiejętności czytania ze zrozumieniem,
Uzyskanie pełnych parametrów widzenia obuocznego,
Wydłużenie zdolności koncentracji uwagi na materiale wzrokowym,
Wzmocnienie motywacji do dalszej nauki i pokonywania trudności,