Ćwiczenia ruchomości mięśni gałek ocznych

  • admin 

Mięśnie gałkoruchowe oraz mięsień rzęskowy odpowiedzialny za akomodację odgrywają szczególną rolę w nauce Twojego dziecka. Oko naturalnie męczy się w trakcie czytania bądź pisania czy wpatrywania się w tablicę. Rodzice też powinni pomyśleć o codziennej gimnastyce oka, gdyż praca, w szczególności związana z długotrwałym patrzeniem w ekran komputera, powoduje napięcie mięśni gałek ocznych. Ciągłe napięcie mięśnia rzęskowego związane z patrzeniem w bliskiej odległości powoduje szczególne zmęczenie, a nawet zmniejsza naszą wydajność w pracy. O dobrą kondycję oka i jego odprężenie pomoże zadbać zestaw prostych ćwiczeń. 

Najpierw unieś wzrok powyżej ekranu komputera i popatrz prosto na przedmioty za nim. Potem skieruj wzrok na rzeczy znajdujące się w coraz dalszych odległościach i innych kierunkach i patrz na nie przez co najmniej 20 sekund. Popatrz w górę i w dół , pomrugaj i z powrotem przenieś wzrok na ekran. Ćwiczenie powtarzaj co 20 minut.

Dla poprawy zdolności oka do akomodacji ustaw palec/ołówek/linijkę na odległości 20 cm od oka w linii prostej. Skup się na przedmiocie, a potem szybko przenieść wzrok na coś, co znajduję się za nim, najlepiej w odległości 5 lub więcej metrów. Zamknij oczy, pomrugaj i powtórz. Zalecane jest także robienie tzw. ósemek, czyli poruszanie gałkami po torze leżącej cyfry 8 przy nieruchomej głowie i tułowiu. Należy również wykonywać wahadłowe ruchy gałek ocznych, zmieniać płaszczyznę wodzenia (z pionowej na poziomą), wodzić wzrokiem po okręgu etc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *