– obniżona uwaga wzrokowa, szybkie męczenie się pracą wzrokową,
– szybkie męczenie się przy przepisywaniu z tablicy, nie nadążanie z przepisywaniem z tablicy na lekcji,
– tarcie oczu,
– mrużenie oczu,
– łzawienie lub nadmierne mruganie,
– pochylanie głowy do przodu lub na boki, przekrzywianie głowy,
– nienaturalna pozycja ciała przy pracy wzrokowej,
– bóle głowy,
– rozmazywanie obrazu z daleka lub z bliska lub po dłuższej pracy z bliska,
– uciekanie jednego oka w nienaturalnym kierunku,
-trudności w nauce czytania i pisania, które objawiają się m.in. jako:
- wolne czytanie,
- senność podczas czytania,
- pomijanie linijek,
- gubienie się, zwłaszcza przy czytaniu od nowej linijki,
- pomijanie lub powtarzanie wyrazów,
- mylenie liter i cyfr,
- używanie palca jako wskaźnika, żeby się nie zgubić,
- popełnianie błędów podczas przepisywania,
- nadmierne zmęczenie w wyniku pracy wzrokowej.